Alla inlägg under oktober 2010

Av Monica - 28 oktober 2010 12:44

I morse fick jag en strimma ljust blod på pappret. Sen kom det inge mer. Hoppas verkligen att det inte kommer någonting mer eftersom jag ska vara på benen hela dagen. 

Håll en tumme!

Av Monica - 27 oktober 2010 12:17

Nu har min barnmorska ringt och gett mig en tid för ultraljud. Jag är sån så jag måste få Fragmin och trombyl för att jag bildar kardiolipinantikroppar när jag är gravid. Vilket innebär att kroppen ser fostret som en parasit och vill stöta bort fostret. 


Fick en tid: på onsdag nästa vecka. Ser så fram emot att se en liten sak med en pickande hjärta.


Jag är ärligt talat skitnervös. Livrädd och överlycklig samtidigt. En ganska jobbig känsla.

Av Monica - 26 oktober 2010 21:45

I dag var jag på ikea med mina väninnor. Vi hade mycket trevligt. När vi satt och fikade så kom det...


- Jo, jag tänkte att det är ju lika bra att göra det här nu innan jag börjar må illa...!


Det tog inte en sekund innan skriken kom, hoppande och studsande i soffan. Så klart att jag inte kunde hålla tyst. 


Så nu vet mamma, gubben naturligtvis, M och K. 

Känns skönt! Nu kan jag slappna av :) 

Av Monica - 21 oktober 2010 12:00

Jaha! Hur ska jag kunna hålla tyst nu då? Vill ju skrika ut över hela världen hur lycklig jag är. Att jag ska få ge min man en bebis. En bebis som vi har längtat så mycket efter. Just nu har vi inget arbetsnamn, men det kommer säkert. 


Ja, jag ska vara tyst!


Undra hur länge det tar innan de härliga illamåendet kommer. 

Av Monica - 20 oktober 2010 20:45

I dag var jag med min mamma och shoppade. Vi kom in på tjejsnack och hon blev så nyfiken så hon betalade ett gravtest. Sagt och gjort, vi gick på pinkeriet. Skriker till när jag ser att 2 streck växer fram på pinnen. Mamma fattade ingenting. Hon frågade om det inte skulle vara 2 streck på pinnen. Men titta en gång till då, sa jag. 


Hon ler med hela ansiktet och säger: Så jag ska bli mormor igen? Vad roligt att jag fick veta det först den här gången. 


Ja inte kan man väl misstolka denna lilla pinne?


  



Av Monica - 20 oktober 2010 12:00

Ja, ni som har sett att jag har slutat blogga så kan jag berätta att det inte  gick så bra förra gången. 


Bebisen dog i vecka 12 och sen har det tagit ett tag att ta sig tillbaka. 


Men nu har det underbara hänt igen. 

Jag hoppas verkligen att våran bebis kommer till oss den här gången. 


Så nu kör vi igen!!


Presentation

Gravidbloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards